פז
חשיפה: מסתבר שמוזיקה יכולה לשנות לך את כל הנסיעה
חשיפה: מסתבר שמוזיקה יכולה לשנות לך את כל הנסיעה

חשיפה: מסתבר שמוזיקה יכולה לשנות לך את כל הנסיעה

מחקרים מוכיחים – הצלילים שלהם אנחנו מאזינים משפיעים עלינו בדרכים. ככה תבחרו את הצלילים הנכונים

למוזיקה שאנו שומעים בזמן הנהיגה יכולה להיות השפעה גדולה על חוויית הנסיעה שלנו, לטוב או לרע. יש מחקרים שמראים שבחירה נכונה של מוזיקה יכולה להגביר עוררות, להפחית עייפות ולסייע לנהיגה בטוחה יותר.

יש המון סיבות להאזין למוזיקה בדרכים, הנה 4 מובילים:

  • היא מעוררת אתכם: מוזיקה קצבית ועליזה יכולה לעורר את המוח ולהגביר את רמת האנרגיה, מה שיכול להיות מועיל במיוחד בנסיעות ארוכות או משעממות.
  • היא שומרת עליכם: מוזיקה נעימה ומרגיעה יכולה לעזור להפחית עייפות, שהיא גורם סיכון עיקרי לתאונות דרכים.
  • היא מרימה לכם: מוזיקה יכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו. האזנה למוזיקה אהובה יכולה לשפר את מצב הרוח, ולהפוך את הנסיעה לנעימה יותר.
  • הסוואת רעשי רקע: מוזיקה יכולה להסוות רעשי רקע מטרידים, כמו רעשי מנוע או רעש כביש, ולשפר את איכות הסביבה בתוך הרכב.

למרות כל היתרונות, כדאי לציין שהאזנה למוזיקה לא נכונה יכולה להיות גם גורם סיכון בנהיגה: מוזיקה רועשת או מוזיקה שמושכת יותר מדי את תשומת הלב שלנו עלולה להסיח את דעתנו מהנהיגה ולגרום לנו לאבד ריכוז.

  • בחירת שירים מסוכנת: שירים מסוימים, כמו שירים אגרסיביים או שירים עם מילים מטרידות, עלולים לעורר רגשות שליליים ולהוביל לנהיגה לא אחראית.
  • שימוש לא נכון בנגן: שימוש לא נכון בנגן המוזיקה, כמו חיפוש שירים תוך כדי נהיגה, עלול להיות מסוכן מאוד.

האזנה למוזיקה בנהיגה יכולה להיות חוויה חיובית ולתרום לנהיגה בטוחה ונעימה יותר. אבל חשוב לבחור מוזיקה נכונה ולהשתמש באחריות בנגן המוזיקה כדי למנוע הסחות דעת ותאונות.

חשוב להזכיר שבישראל, אבל גם במדינות רבות אחרות, ישנם חוקים האוסרים על שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה, וחל איסור גם על האזנה למוזיקה באוזניות שמחוברות לטלפון. לכן, מומלץ להרכיב את הפלייליסט לפני תחילת הנסיעה, להפעיל ולצאת לדרך. ודאו שתוכלו לשלוט בנגן בקלות ובנוחות מבלי להסיר את הידיים מההגה.

חשיפה: מסתבר שמוזיקה יכולה לשנות לך את כל הנסיעה

מה המוזיקה הכי טובה לשמוע בזמן הנהיגה?

מוזיקה היא עניין של טעם אישי, אבל מחקרים מראים שבחירת מוזיקה בקצב 110–130 BPM היא הבחירה האופטימלית לנהיגה. הנה כמה הצעות מתאימות:

  1. Cardigan של טיילור סוויפט
  2. Shut Up and Dance של Walk the Moon
  3. Give Me Everything של פיטבול
  4. Ain't No Mountain של מרטין גיי

כבר הבנו מה שומעים, אבל איך טוענים?

לכל אחד שמוזיקה היא חלק מהחיים שלו ברורה מאליה התחושה שלמוזיקה יש כוח מיוחד. היא טוענת את הגוף ואת הנפש שלנו, וממלאת אותנו באנרגיה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לבחור את המוזיקה שעושה לנו הכי טוב. בדיוק באותו האופן, אנחנו צריכים לבחור את עמדת הטעינה הכי נכונה למכונית שלנו – זו שעושה לה הכי טוב להמשך הדרך (וגם לנו). היא צריכה להיות על המסלול שלנו, ולספק לנו כל מה שאנחנו צריכים כדי להעביר את זמן הטעינה בכיף, בנוחות וביעילות – עד הפעם הבאה.

 

הנה מה שכדאי לדעת על סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי – בימינו אין שום סיבה להתפשר על עמדות לא מהירות. רוצים להבין מה ההבדלים? נסביר:

בשביל להבין מהן בדיוק עמדות טעינה מהירות ומה הופך אותן למהירות ואפקטיביות כל כך, נסביר בקצרה על החשמל.

 

סוללת הרכב החשמלי, כמו כל סוללה נטענת, עובדת בזרם ישיר – DC.

החשמל הביתי שזורם בשקעי החשמל שלנו, ושעליו מבוססות גם עמדות טעינה לרכב חשמלי שמותקנות בבית, הוא זרם עקיפין – AC.

 

במהלך טעינת הרכב מתבצעת המרה של הזרם – היא דורשת זמן, ולכן מאטה את התהליך.

 

עמדות טעינה אולטרה מהירות עובדות בעצמן בזרם ישיר ובעוצמה גבוהה, כך שלא צריך לבצע המרה של הזרם, והחיסכון בזמן מאפשר לרכב להיטען במהירות.

 

עמדות אולטרה מהירות דורשות תשתית מיוחדת, ולכן הן לא יכולות להיות מותקנות בסביבה הביתית, אלא רק במרחבים שהוסבו במיוחד למטרה הזו.

 

את המרחבים האלה אתם מכירים היום כתחנות פז, שהוסבו לטעינה חשמלית עם פז Charge (ניתן למצוא את התחנות הללו במפת עמדות הטעינה שבאתר פז וגם באפליקציית yellow).

 

עד כמה מהירה הטעינה בעמדות המהירות?

העמדות המהירות זריזות מאוד יחסית לכל אפשרות טעינה אחרת המיועדת לרכבים חשמליים.

 

אם נשווה בין סוגי עמדות הטעינה המיועדות לרכב חשמלי, נגלה שמדובר בטעינה המהירה ביותר שקיימת בשוק כיום.

  • עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי שעובדת ב-16 אמפר תטען במלואה סוללה של רכב חשמלי ממוצע בזמן שנע סביב 14–15 שעות.
  • עמדה ביתית של 32 אמפר תעשה זאת בזמן שנע סביב 7–8 שעות.
  • עמדה טעינה אולטרה מהירה בתחנת פז תטען במלואה סוללה של רכב חשמלי ממוצע בזמן של חצי שעה, בהתאם למצב ההתחלתי של הסוללה והנפח המקסימלי שלה.

כמו שאתם בוודאי מבינים, מדובר בעמדות שחוסכות לכם זמן.

 

פז צ'ארג' – זה לא רק נשמע טוב, זו עוד בחירה שמשדרגת את הנסיעה

לגבי המוזיקה הנכונה – יכול להיות לכם קשה לבחור. אבל לגבי המקום הנכון לטעון – צריך פשוט להבין מה הבחירה הנכונה. אנחנו בפז צ'ארג' גאים להוביל את מהפכת הטעינה החשמלית בישראל – לכן, כשאתם בוחרים בנו אתם יכולים להיות בטוחים בסטנדרט האיכות, הנוחות והמהירות, שאין לו מתחרים – ולהיות בטוחים שעמדת הטעינה מתאימה לדרישות הרכב ועומדת בתקנים שיצרן הרכב הגדיר.

 

היתרון הגדול בעמדות הטעינה של פז הוא שאין עיקופים, כניסות או דרכים מיוחדות. העמדות מאפשרות עצירה קלה לידן ויציאה לדרך בקלות. אם תרצו, יש בתחנה גם קפה Lavazza, מאפה וכמובן שירותים. ויותר מזה - בכל הטענה עם אפליקציית yellow צוברים כסף לארנק ומקבלים את כל המידע באפליקציה.

 

* הכתוב הוא הצעה בלבד ואין לראות בו משום הנחיה מטעם פז Charge

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך