פז
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי - כל ההנחיות שחשוב לדעת

רכבים חשמליים הם ללא ספק המילה האחרונה בעולם הרכב. בהתאם לכך אנחנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים חונים בחניות של בתים פרטיים, בתים משותפים, בתי עסק, וכל מרחב אחר של חניון או חניה. כתוצאה מכך, אנחנו נתקלים גם בעוד ועוד עמדות טעינה לרכבים חשמליים, שמותקנות בבתים ומרחבים ציבוריים. כאן עולה שאלה שחשוב לשאול – האם ישנן הנחיות בנושא התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי? כיצד נראית ומה מחייבת הרגולציה על התחום כיום? על כך במאמר שלפניכם.

עמדת הטענה לרכב חשמלי אינה עניין של מה בכך

כשרוכשים רכב חשמלי ונוסעים איתו הביתה בפעם הראשונה, חשוב שתהיה עמדת טעינה שמותקנת ומוכנה לחיבור הרכב למערכת החשמל. ולא, לא מדובר פה בעניין פשוט כמו חיבור מטען לחשמל וחיבור הרכב בצד השני. טעינת הרכב דורשת הספק חשמלי גבוה - כזה שצריך לעבור דרך עמדת הטענה ייעודית, שיודעת להעביר עומס חשמלי כזה בצורה בטוחה ויעילה. עמדת הטענה שכזאת יש להתקין מבעוד מועד במרחב החניה הייעודי - בין אם מדובר במרחב חניה פרטי, בבתים משותפים או במרחבים ציבוריים ובתי עסק.

קצת על ההנחיות הקיימות בתחום כיום

הנהלים בנושא התקנת עמדת הטענה לרכב חשמלי נגזרים מכמה מקורות מחייבים. מנהל החשמל הוציא הנחיות בנושא התקנת עמדות אלה, שקובעות מספר כללים מחייבים:

  • ההטענה תתבצע רק דרך מערכת טעינה ייעודית, ומערכות אלה צריכות לעמוד בתקני מכון התקנים ובתקנים הבינ"ל הרלוונטיים בתחום.
  • יש לחבר רכב אחד לכל בית תקע או תקע במערכת טעינה.
  • התקנת המערכת תתבצע רק ע"י חשמלאי מוסמך.
  • יש להשתמש בכבל ייעודי בלבד בכדי לבצע את ההטענה.
  • יש להתקין מפסק מגן ייעודי.
  • מעגל טעינה שממוקם מחוץ למבנה, צריך להיות מוגן בהתקנה סמויה בכדי למנוע התחשמלות.
  • ההתקנה צריכה להתבצע באזור שמבטיח הגנה ומניעת נזק למערכת, וכן מיגון מערכת הטעינה עצמה.
  • אורך הכבל, ציוד ההגנה לעמדה וציוד ההגנה הייעודי לעמדת טעינה חיצונית – יעמדו כולם בתקנים המחייבים כפי שהם מצוינים בהנחיות.

נוהל התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים קובע מספר אפשרויות להתקנת עמדות הטענה בבתים אלה – בחיבור לארון החשמל הספציפי של הדייר או בחיבור למערכת החשמל המרכזית. הנהלים קובעים כי יש להודיע לוועד הבניין זמן קבוע מראש, ולקבל ממנו הנחיות או דרישות לגבי מיקום העמדה, אופן ההתקנה והפתרון הכספי שנקבע מול יתר דיירי הבניין, במידה ומדובר בעמדה המחוברת למערכת המרכזית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

מלבד ההנחיות המחייבות – מה עוד חשוב לדעת?

ישנם עוד כמה פרטים שחשוב לדעת על התקנת עמדת הטעינה הביתית, והם נוגעים בעיקר בעלויות נוספות הקשורות במיסוי ובביטוח. ואכן, ביטוח עמדת טעינה לרכב חשמלי נדרש כשמתקינים עמדה כזאת, שהופכת למעשה לחלק בנכס הרשום בטאבו על ידי הדייר. חשוב להסדיר את עניין הביטוח של העמדה עצמה, של סביבתה ושל המערכות המושפעות ממנה במצב של תקלה – עוד לפני שמתקינים את העמדה ומביאים את הרכב אליה לראשונה. חיבור של רכב אחד בבניין משותף אולי לא יהיה בעייתי, אך חיבור של מספר רכבים כבר הופך למורכב יותר שכן לא ידוע האם קיים מספיק חשמל בבניין לטעינת כל הרכבים. אל תדאגו, אנחנו יודעים לספק פתרון יעיל ונוח גם למצבים כאלה.

הכירו את פז charge - הפתרון השלם לטעינת רכב חשמלי

פז charge מציעה פתרונות טעינה מתקדמים, אנחנו מאגדים מקום אחד כל מה שקשור לטעינת הרכב החשמלי, כולל הנהלים וההנחיות בנוגע להתקנת עמדות הטעינה בבתים הפרטיים והמשותפים גם יחד. אנשי המקצוע של פז charge ידאגו להתקנת תשתית הטעינה ההיקפית הבטוחה והמוסדרת הנדרשת, הן בבתים פרטיים והן בבתים משותפים תוך התחשבות ביתר הדיירים. אנחנו מקימים את תשתיות ניהול הטעינה, וכן דואגים לניהול השוטף של תשתית ועומסי החשמל, לתמיכה טכנית ולענייני גבייה ותשלום. המוקד של פז charge עובד לאורך רוב שעות היום, וכמובן שגם עמדות הטעינה עצמן איתן אנו עובדים עומדות בתקנים המחמירים ביותר ומציעות את היעילות הגבוהה ביותר.

רוצים לדעת עוד בנושא ולהצטרף לשירות של פז charge? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך