פז
מעקב אחר תשלומי טעינת רכב חשמלי
מעקב אחר תשלומי טעינת רכב חשמלי

איך לעקוב אחר תשלום החשמל בטעינת הרכב החשמלי שלך

אתם נוסעים ברכב החשמלי שקניתם ונהנים מביצועיו ויתרונותיו. במקביל, אתם מבצעים את טעינת הרכב כנדרש ובהתאם לבחירתכם, אבל האם אתם מקפידים לעקוב היטב אחר התשלום על הטעינה?  מכיוון שטעינת הרכב הפכה להוצאות הרכב החודשיות המשמעותיות ביותר -   חשוב להבין כמה כסף אתם מוציאים עליה במסגרת הוצאות החשמל (וגם כמה חוסכים). איך עושים זאת בצורה נכונה? לשם כך התכנסנו...

טעינת הרכב החשמלי – צורך בסיסי ויום יומי

שגרת השימוש ברכב חשמלי סובבת לא רק סביב הנהיגה והשימוש בו, אלא גם סביב הטעינה שלו. לצד השחרור ממטלת התדלוק, נולד הצורך להיות במעקב אחרי סוללת הרכב הנטענת, ולוודא שיש מספיק סוללה לכל נסיעה אליה יוצאים. את הרכב החשמלי אפשר לטעון באמצעות עמדת טעינה ביתית שמותקנת בחניית הרכב, כמו גם בעמדות טעינה אולטרה-מהירות, המותקנות במסגרת תחנות טעינה לרכב חשמלי  במיקומים ייעודיים. בכל מקרה ובכל סוג של טעינה – הדבר כרוך בעלות כספית, אם בצריכת החשמל הביתית ואם בתשלום בעמדה. לפיכך, נדרשים פתרונות למעקב יעיל אחר הוצאות התשלום הכרוכות בטעינה.

 

על עלויות טעינת רכבים חשמליים והצורך לעקוב אחריהן

העלות החודשית הממוצעת של טעינת רכב חשמלי משתנה מאוד בין נהג לנהג ובין רכב לרכב, ותלויה במידה רבה בהרגלי טעינת הרכב של כל אחד ואחת. רכבים שנמצאים על הכביש שעות ארוכות בכל יום, כולל נסיעות בין עירוניות מהירות שמרוקנות את הסוללה באופן משמעותי, עשויים להזדקק לטעינה ממושכת של רוב נפח הסוללה שלהם מדי לילה. במצב כזה, עלויות החשמל החודשיות הממוצעות על טעינת הרכב החשמלי יכולות להגיע למאות שקלים בחודש. כמובן ששימוש מצומצם יותר ברכב יכול להסתכם בפחות מכך. בכל מקרה, מדובר בעלות שיכולה לקחת חלק בלתי מבוטל בהוצאות של משק הבית. לפיכך, גם אם עלות הטעינה החודשית של רכבכם החשמלי מגלמת חיסכון לעומת רכבים מסוגים אחרים – עדיין חשוב לעקוב אחריה היטב.

 

איך עוקבים אחרי התשלום לטעינת הרכב וצריכת החשמל בבית?

דרך פז צ'ארג', תוכלו לעקוב בצורה יעילה אחרי התשלום השוטף על הוצאות טעינת הרכב, מה שנדרש הוא מונה חשמל המחובר באופן ייעודי לעמדת הטעינה הביתית, ומאפשר מעקב אחרי צריכת החשמל של המטען הביתי. ניתן להתקין מונה חיצוני לעמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בעת ההתקנה בתשלום נוסף.

למה מונה? חשוב להבין שהמעקב אחר תשלומי טעינת הרכב יכול להיות מעט מורכב במידה והרכב מחובר לארון החשמל הביתי שלכם. זאת מאחר וקשה מאוד להפריד בין צריכת החשמל הביתית השוטפת לבין הצריכה של עמדת הטעינה באופן ספציפי ללא עזרים נוספים. נכון שניתן להשוות את צריכת החשמל הנוכחית לצריכה של החודשים שקדמו להתקנת עמדת הטעינה – אך כאן יכולים להתקיים אי דיוקים שנובעים מצריכת חשמל משתנה (למשל בעונות שונות של השנה). משום כך, אם אתם רוצים להיות במעקב הדוק ומדויק אחרי צריכת החשמל של עמדת הטעינה – מונה חשמל המחובר לעמדה הוא הפתרון המיטבי.

דרך נוספת ומשופרת לעקוב אחרי צריכת החשמל בטעינת הרכב החשמלי היא דרך אפליקצית ההטענה שפועלת בממשוק לעמדת הטעינה שלנו.במידה ועמדת הטעינה מחוברת ללוח המרכזי של הבניין (בחניונים משותפים למשל) - התקנת מונה החשמל ישירות למעגל של עמדת הטעינה הביתית יכולה להפוך להכרחית, ולא רק למומלצת ככלי מעקב אחרי עלויות הטעינה. זאת מכיוון שממילא דייר בסיטואציה שכזו צריך להגיע להסדר כלכלי על שימוש במערכת החשמל המרכזית של הבניין מול ועד הבית או מול יתר הדיירים. בעזרת מונה שיאפשר למדוד כמה חשמל בדיוק צרכה עמדת הטעינה המדוברת, ניתן לקבוע את התשלום שעל הדייר להעביר לוועד הבית על חשבון החשמל השוטף.

מעקב אחר תשלום טעינת רכב חשמלי

איך עוקבים אחרי התשלום על טעינת הרכב בעמדות חיצוניות?

מעקב אחר טעינת הרכב באמצעות עמדת טעינה לרכב חשמלי, המותקנת בתחנות ייעודיות, היא מעט יותר פשוטה, במיוחד כאשר משתמשים בכלים שהחברות שמפעילות את עמדת הטעינה מספקות. בכל טעינה בעמדת טעינה חיצונית ואולטרה-מהירה ישנה בסופו של דבר שורת תשלום, בהתאם להיקף הטעינה של הרכב בעמדה. את התשלום הזה ניתן לרשום, לסכם בסוף כל חודש, וכך להבין מה היקף ההוצאות על טעינת הרכב החשמלי בעמדות חיצוניות. עם זאת, כפי שכבר הזכרנו, ישנם פתרונות אלגנטיים ונוחים עוד יותר, שפועלים באופן ייעודי עבור עמדות הטעינה האולטרה-מהירות, והדוגמה הטובה ביותר לכך היא האפליקציה של yellow.

 

האפליקציה של yellow – הדרך שלכם לשלוט על הוצאות הטעינה

בעלי רכבים חשמליים יכולים להרוויח באופן משמעותי משימוש באפליקציה של yellow, כחלק מסל השירותים של פז Charge. טעינת הרכב החשמלי דרך האפליקציה של yellow מאפשרת לנהג שליטה מלאה בהיקף הטעינה שלו בעמדות הטעינה האולטרה-מהירות של פז, הפזורות בתחנות נבחרות ברחבי הארץ. דרך האפליקציה ניתן לשמור על מעקב שוטף על הוצאות הטעינה, בנוסף לנוחות בתשלום על הטעינה דרך האפליקציה עצמה. כך, כחלק מסל השירותים הנרחב אותו מציעה פז ללקוחות בעלי רכב חשמלי – אתם מקבלים שליטה מיטבית בהוצאות הרכב החודשיות שלכם.

 

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך