פז
עמדת טעינה ביתית
טעינה ביתית

בונים בית? הנה מה שאסור לפספס - מעמדת טעינה למכונית ועד לרשימת קשר חיונית

מצפים לבית חדש בבניין שנבנה בימים אלו או שאולי אתם בונים בית פרטי? זה בדיוק הזמן לחשוב על עמדות טעינה ועל עוד כמה נקודות שיכולות לשפר את התמונה 

לבנות בית, או לשפץ אותו בצורה מקיפה, בין אם מדובר בבית פרטי, או בדירה בבניין, זה תהליך שיכול להיות מאתגר; בין אם רק החלטתם ללכת על זה או שאתם כבר בתהליך, הנה כמה נקודות חשובות ש"מביני עניין" ממליצים עליהן.

 

#1 אין כזה דבר יותר מידי שקעי חשמל

זה אחד הטיפים הנפוצים ממעצבי פנים ואדריכלים – כשמתכננים דירה, חשוב לוודא שיש מספיק נקודות חשמל. אחרי שהגעתם למסקנה שיש לכם מספיק נקודות חשמל, תוסיפו למספר העמדות עוד 20%, ליתר בטחון.

חשוב לדעת: התקנת עמדות חשמל בשלבים מתקדמים נעה בין "בלתי אפשרית" ל"יקרה במיוחד", תכנון מוקדם שלוקח בחשבון את כל הצרכים שלהם יכול לחסוך לכם כסף, זמן ודאגה.

 

#2 הכינו רשימת קשר

אנחנו מנחשים שבשלב זה בסמארטפון שלכם שמורים בין 15-50 אנשי קשר, החל מ"יוסי מלט", דרך "אסתי אישורים עירייה" ועד ל-"יבגני גרניט פורצלן", זה טבעי, אבל עכשיו, כן, עכשיו בדיוק הזמן לעצור ולעשות סדר ברשימה האינסופית.

רשימת קשר מסודרת עם כ-ל המספרים, של כ-ל הגורמים המעורבים בתהליך הבנייה, שתשמרו לעצמכם ותשלחו גם למעצב הפנים ו\או לאדריכלית, תחסוך לכם המון זמן והתעסקות. תעלו אותה לדרייב, תחלקו בווטסאפ עם בן או בת הזוג ועם האדריכל או האדריכלית, ותגידו לעצמכם תודה, אתם עומדים לחסוך לעצמכם המון כאבי ראש.

 

#3 אפשר לחיות בלי אקסל, אבל אל תוותרו על מעקב תקציב

אין ספק שיש דברים שכסף לא יכול לקנות כמו למשל אהבה, אבל כשזה מגיע לבניית ועיצוב הבית, כסף יכול לקנות כמעט הכל. מדובר בשחקן ראשי שמשפיע על התפתחות העלילה – מהאם יהיה חדר ארונות וכמה איכותי יהיה השיש במטבח (חברון? קיסר? אולי קוריאן? והמבינים – יבינו).

ברור לנו שאם הגעתם לקרוא את השורות האלו יש לכם תקציב, כנראה שגם דאגתם לכתוב טבלה (או שמעצבת הפנים או האדריכלית דאגה לזה עבורכם), אבל כמה אתם עם יד על הדופק? האם אתם מעדכנים? עוקבים? החדשות הטובות הן שכיום קיימות שלל אפליקציות נוחות לניהול תקציב, וגם האקסל יכול לעבוד כמסמך מקוון, כך שאפשר לעדכן הכל מהנייד "על הדרך". נכון, זה לא כיף לראות איך התקציב הולך ואוזל, או לראות את העלויות של בלת"מים, אבל בהמשך סביר להניח שאתם תודו לעצמכם.

עמדת טעינה ביתית

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי – יותר ויותר ישראלים מתקדמים

אם בעבר אי במטבח נחשב לחידוש, מותרות ואולי אפילו בחירה "מוזרה" היום הוא נחשב ללא פחות מ-MUST במטבחים חדשים. בדיוק כמו האי, שהתחיל מחידוש, כך גם עמדת טעינה לרכב חשמלי. אבל מאיפה מתחילים?

רוצים עמדת הטענה חשמלית בבית משותף? הנה מה שצריך לדעת

רוב הישראלים חיים בבתים משותפים, בין אם מדובר בבניין קטן או גדול, יש הנחיות וכללים שמסדירים את תהליך התקנת העמדות בהצלחה, במשך השנים האחרונות. אנחנו בפז צ'ארג' ליווינו התקנות רבות, ויודעים בדיוק מה צריך כדי להתקין עמדת טעינה אישית – מא' עד ת'.

 

ברמה הבסיסית – מהן דירות החובה, הבסיסיות, עבור התקנת עמדת טעינה בבית משותף?

  1. נסח טאבו לחנייה: כשקניתם את הבית בוודאי קיבלתם את נסח הטאבו שלו, שימו לב האם יש לכם חנייה בטאבו על שמכם, מסמך שמאשר זאת הוא תנאי הכרחי, ובלעדיו לא תוכלו להציב עמדת טעינה. יש לכם אישור? מעולה, אפשר להתקדם.
  2. מערכת חשמל מתאימה: כאן הזמן לציין שאם אתם מעוניינים בעמדת טעינה ביתית, כדאי להתחיל לבדוק את הנושא כמה שיותר מוקדם, אחת הסיבות המרכזיות היא מערכת החשמל, שכן, מערכת שמתאימה לעומס הנדרש לעמדת הטעינה חיונית. החדשות הטובות הן שבמקרים רבים ניתן להתאים את מערכות החשמל הקיימות לפי הצרכים המשתנים על ידי ניהול עומסים, מה שדורש כמובן את החשמלאי המורשה שמלווה את בניית הבית שלכם.

כדאי לדעת: יש שתי אפשרויות שונות עבור אספקת החשמל לעמדה:

  1. חיבור עמדת הטעינה ללוח החשמל שלכם
  2. חיבור עמדת הטעינה ללוח המרכזי של הבניין

האישורים אותם יש לקבל עבור ההתקנה משתנים באופן משמעותי בין שתי האפשרויות.

 

איך מתנהלים מול ועד הבית?

נניח שיש לכם נסח טאבו ואספקת חשמל כנדרש, בשעה טובה! מה עכשיו?

 

אם אתם רוצים להתקדם ולחבר את עמדת הטעינה לארון החשמל שלכם, עליכם לוודא כי היא לא פוגעת בחזות הבניין כלפי חוץ ושהיא אינה משפיעה על השימוש במרחב המשותף של יתר הדיירים. לאחר שבדקתם ווידאתם שעמדתם בדרישות, יש ליידע את ועד הבית לפחות 15 ימים לפני ההתקנה. כמובן חשוב שחשמלאי מורשה יבצע את ההתקנה עצמה.

 

במצבים בהם נדרש לחבר את עמדת הטעינה ללוח החשמל המשותף נדרש תהליך שונה:

במצבים בהם מעוניינים להקים מספר עמדות טעינה באותו בניין יכול להיווצר הצורך בהקמת תשתית טעינה היקפית. בכל מקרה, יש תהליך מסודר לפני ההתקנה:

  1. צריך לקבל אישור מוועד הבית, עם פירוט על מיקום ואופן ההתקנה ומודל התשלום על השימוש המוגבר בחשמל.
  2. ניתן להתקין מונה נפרד או עמדה שמונה בעצמה את שימוש החשמל כמו עמדות פז צ'ארג'.

לא קיבלתם אישור מוועד הבית? תוכלו לערער למפקח על המקרקעין על ההחלטה.

 

 אנחנו בפז צ'ארג' כאן בשבילכם ובשביל הרכב החשמלי שלכם

תהליך התקנת עמדות טעינה הוא עוד חלק בבנייה, שיכול לערב מגוון אתגרים, אבל החדשות הטובות הן שאנחנו בפז צ'ארג' מנוסים, נחושים ושירותיים. נוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך, עד ההטענה הראשונה, בשעה טובה – וגם הרבה אחריה!

לנו בפז Charge  יש פתרונות מתקדמים לכל השלבים בתהליך ההטמעה בבניין שלכם, מניהול עומסים חכם לרשת החשמל ועד להתקזזות על חשבון החשמל מול ועד הבית וחיוב הדיירים בנפרד.

טיפ למתקדמים: כשמבטחים את הבית החדש, חשוב לבטח גם א עמדת הטעינה. את הביטוח כדאי לעשות הן עבור תקינות העמדה עצמה והן עבור נזקים לצד ג' שיכולים להיגרם בסביבתה.

 

 

עכשיו כשאתם בונים, זה הזמן ליצור עתיד טוב יותר

התקנה של עמדת טעינה היא צעד נבון אם יש לכם רכב חשמלי, וחשוב למצוא לכך את הפתרון האיכותי ביותר עבור הבית והרכב שלכם. אתם מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר אלינו, ונתאם ביקור של אחד מהמומחים שלנו, שיגיד כיצד אפשר לקדם עמדת טעינה פרטית, משלכם.

 

בהצלחה בבנייה, ולשנה הבאה אצלכם בעמדת הטעינה הביתית.

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך