פז
כמה זמן לוקח לטעון רכבים חשמליים
כמה זמן לוקח לטעון רכבים חשמליים

זמני טעינת רכבים חשמליים ומה שמשפיע עליהם

השקעה ברכב חשמלי דורשת מחשבה על הטעינה שלו

עד לא מזמן, המחשבה על טעינת רכב לפני שאנחנו יוצאים לנסיעה, הייתה נשמעת קצת כמו מדע בדיוני. רכבים חשמליים הם אמנם לא המצאה חדשה כל כך, אבל אין ספק שמדובר בתחום שהתקדם באופן משמעותי ביותר בשנים האחרונות. יותר ויותר רכבים חשמליים מוצאים את דרכם לשוק הישראלי, ורק בשנה החולפת נמסרו עשרות אלפי רכבים חשמליים חדשים.

בניגוד לרכבי בנזין רגילים, בהם כל התדלוק מתרחש בתחנות דלק חיצוניות, עם רכבים חשמליים צריך להקדיש קצת יותר מחשבה לכל מה שקשור לטעינת הרכב. בין השאר חשוב להכיר את זמני הטעינה השונים של רכבים חשמליים בהתאם לסוג עמדת הטעינה בה משתמשים.

סוגי עמדות וזמני הטעינה של כל אחת מהן

  • עמדות טעינה ביתיות: עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא הפתרון המועדף על רוב ציבור בעלי הרכבים החשמליים, ובצדק. את עמדת הטעינה מתקינים בחניית הרכב. היא עובדת על זרם עקיף (AC), אך בעומס חשמלי גבוה. לרכב עם טווח נסיעה של כ-300 ק"מ, הטעינה תיקח בדרך כלל כ-7-8 שעות. כך, מדובר במצב אידאלי לטעינה מלאה של הרכב במהלך הלילה, כשהוא יחכה לכם עם סוללה מלאה בבוקר.
  • עמדות טעינה מהירות: עמדות טעינה אולטרה מהירות משתמשות בזרם ישיר (DC) בהספק עבודה גבוה מאוד. ניתן להתקין אותן בעיקר בתחנות דלק ונקודות ייעודיות לטעינה (הן דורשות תשתית מתאימה שלא ניתן להתקין בבנייני מגורים). עמדות אלה טוענות במהירות, עם הגעה ל-80% מנפח הסוללה ברכב חשמלי ממוצע תוך זמן של כחצי שעה. אם אתם בנסיעה ארוכה עם הרכב החשמלי, אין ספק שמדובר בפתרון האפקטיבי ביותר. עמדות כאלו ניתן למצא היום כבר בעשרות מתחמי פז ברחבי הארץ.
כמה זמן לוקח לטעון רכבים חשמליים

לא רק סוג העמדה – פרמטרים נוספים שמשפיעים על זמני הטעינה

לא רק סוג עמדת הטעינה משפיע על משך הטעינה, אלא גם סוג הרכב עצמו ובעיקר נפח הסוללה שלו. ככל שהסוללה בנפח גדול יותר, כך זמן הטעינה רב יותר. מלבד זאת, גם תשתית החשמל שמותקנת בבית שלכם היא בעלת חשיבות עצומה, כאשר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף שיש בו תשתית תלת-פאזית בחניה, תוביל לטעינה מהירה בהרבה מאשר התקנה בבית שאין בו תלת-פאזי. משום כך, לפני רכישת הרכב החשמלי והתקנת עמדת הטעינה הביתית ממליצים ולעתים אפילו מחייבים, לשדרג את תשתית החשמל במרחב החנייה.

השקעה בעמדה ביתית איכותית, והיכרות עם פריסת עמדות הטעינה הציבוריות, ייצרו יחד מעטפת נוחה, שתהפוך את השימוש ברכב החשמלי ליעיל ומשתלם כמו שהוא צריך להיות. ככל שהתחום מתקדם, ויחד איתו כמות תחנות הטעינה ואיכות עמדות הטעינה הביתיות – זה הופך ליותר ויותר כדאי.

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך