פז
עמדות טעינה חשמליות
עמדות טעינה חשמליות

נעים מאוד, עמדות טעינה חשמליות

עם האימוץ הגובר של רכבים חשמליים בישראל, רבים מכם וודאי חשבו או החליטו על רכישה של רכב חשמלי. אם אתם רוצים לקבל את ההחלטה הזו או שכבר קיבלתם אותה ויש לכם חניה פרטית, תרצו כנראה לרכוש עמדת טעינה חשמלית ביתית שמתאימה לרכב שלכם. בשביל לעשות זאת נכון, עליכם להכיר את תחום עמדות הטעינה החשמליות בצורה טובה יותר. ננסה להכיר לכם את התחום מעט יותר לעומק, עם הסוגים השונים והדגמים המומלצים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

קודם כל – איך עובדת עמדת טעינה?

עמדת טעינה לרכב חשמלי היא, ברמה החשמלית הפשוטה ביותר סוג של שנאי מתח. רעיונית, לא מדובר בקונספט שונה מאוד מהמטענים שאנחנו מכירים למכשירים הניידים השונים שמלווים אותנו בחיי היום יום. מבחינה פרקטית, כמובן שיש שוני עצום, משום שעומסי המתח שעוברים דרך עמדת הטעינה של הרכב החשמלי גדולים מאוד, והעמדה עצמה צריכה לעמוד בתקנים של בטיחות, של הארקת חשמל ושל מניעת עומס יתר והתחשמלות. עם כל התנאים המחמירים הללו, עדיין קיימים סוגים שונים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, וננסה להכיר את ההבדלים המשמעותיים בין הסוגים השונים.

סוגים כלליים של עמדות טעינה לרכב חשמלי

באופן כללי, שוק עמדות הטעינה החשמליות מתחלק ל-3 סוגים מרכזיים:

הסוג הראשון, שקרוי למרבה האירוניה mode 2 בלועזית, הוא למעשה עמדות טעינה איטיות למדי, שיתרונן הוא בכך שהן יכולות להיות ניידות. את עמדת הטעינה הזו טוענים באמצעות מערכת החשמל הביתית הרגילה, וניתן להשתמש בה בכל עת על מנת להטעין את הרכב בזרם ישיר ואיטי יחסית. אלה מטענים שמשווקים יחד עם הרכבים עצמם, ולכן הם שכיחים למדי – אך לא מדובר בסוג המטענים היעילים ביותר מן הסתם, אלא להיפך. יתרה מכך, יש מגבלות על השימוש בהם.

mode 3 היא עמדת הטעינה החשמלית שאנחנו רואים ברוב המקרים. אלה הן עמדות שמותקנות באופן קבוע, וממירות את זרם העקיפין של מערכת החשמל המרכזית (AC) לזרם ישיר שמטעין את הרכב (DC) כשהוא מחובר אליה. על אף שעמדות מסוג זה אינן מאפשרות טעינה מהירה, בהחלט קיימים דגמים מהירים יותר ופחות.

עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי, שהיא עמדה מסוג mode 4, היא כזו בה נפגוש בעיקר בתחנות טעינה ציבוריות, אלה הן העמדות הפרוסות בתחנות פז ברחבי הארץ. מדובר למעשה בעמדה שממירה את זרם ה-AC לזרם DC כבר ברמת החיבור שלה למערכת החשמל, וכך היא טוענת במהירות בזרם DC את הרכבים המתחברים אליה. ניתן למצוא בקלות טבלאות המסכמות את מהירויות הטעינה השונות בין המצבים וסוגי המטענים השונים ברשת.

עמדות טעינה חשמליות

קצת על הדגמים המסופקים על-ידי פז Charge

הבטחנו שניגע בקצרה לא רק בסוגי העמדות, אלא גם בדגמים המומלצים ביותר ומה שהופך אותם לכאלה. ובכן, אם אתם מחפשים עמדת הטענה ביתית לרכב חשמלי, אין ספק שכדאי לכם להכיר את 2 הדגמים המובילים של חברת wallbox. דגמים אלה, ששמם הוא Copper SB ו-Pulsar Plus, שניהם דגמים של עמדות טעינה מסוג mode 3, כלומר - כאלה שמתאימים להטענה ביתית יעילה ובטוחה של רכבים חשמליים. מדובר בדגמים יעילים מאוד ובטוחים מאוד לשימוש. הם גם יכולים להתחבר לאפליקציה ולמערכות ניהול עומסים באמצעות Wi-Fi וה- Copper SB גם באמצעות הרשת הסלולרית, כשמותקן בה מתאם מתאים. עמדות הטעינה האלה הן עמידות מאוד, והן נשלטות בקלות רבה דרך האפליקציה הייעודית – כך שמדובר באפשרות האופטימלית עבור טעינה ביתית נוחה של הרכב החשמלי החדש שלכם.

יש לנו עוד כתבות שעשויות לעניין אותך